Gönderen Konu: BAŞARIYA ve MUTLULUĞA GİDEN YOL: İLETİŞİM  (Okunma sayısı 11331 defa)

basvaizismail

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • İleti: 105
BAŞARIYA ve MUTLULUĞA GİDEN YOL: İLETİŞİM
« : Ekim 16, 2018, 12:43:57 öö »

Ekonomik olmak: Her zaman açık sözlü, yalın ve anlaşılır olun. Sözcüklerinizi ekonomik kullanın (kısa ve öz cümleler).

Söylediklerimi nasıl anlıyor: Karşınızdakini ikna etmeye çalışırken onun duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışın.

Öfkeyle kalkan: İlişkilerinizde ölçülü olun. Hiçbir zaman kontrolünüzü kaybedecek kadar sinirlenmeyin. Çok haklı olsanız bile "köpürmeyin!"

Abartıdan kaçının: İnsanları etkilemek için abartı sanatım kullanmayın. Anlattığınız şey önemliyse insanlar zaten buna önem vereceklerdir.

Dinlemedeyken: Unutmayın ki hüner, dinletenden çok, dinleyendedir. İyi bir dinleyici, asla konsantrasyonunu kaybetmeyendir.

Aşama aşama son: Muhatabınızın sözünü kesmeyin. Sabırla dinleyin. Cümlesini tamamlayamıyor ise yardımcı olun. Konuşmayı sona erdirmek istiyorsanız bunu aşama aşama yapın.

Dengeli tavır: Ekip elemanlarınızla yaptığınız görüşmelerde asla kırıcı olmayın. Saygı duyduğunuzu hissettirin. Amirlerinizle yaptığınız görüşmelerde ezik bir tavır içinde olmayın.

Göz teması ürkütmemeli: Görüşme yaptığınız kişilerle göz göze gelmekten çekinmeyin. Ancak muhatabınızın üzerine gidip sert bir biçimde gözlerinizi dikmeyin.

Kişilik yarışı: Görüşme yaptığınız kişileri sizden üstün görmeyin. Sadece değer verilir olduklarını düşünün. Hiç kimse mükemmel değildir.

Bence: Kendinizden fazla söz etmeyin. Daha çok dinleyin. Kendi fikirlerinizi anlatmanız gereken bölümlere "serinkanlılığınızı elden bırakmayın."

Esprinin gücü: Konuşmanızda zaman zaman esprilere yer verin. Ama konuşmanın amacından sapmasına izin vermeyin. Espri ısıtır, ama fazlası görüşmeyi sulandırır.

Sizi dinliyorum: Dinleme sırasında muhatabınızın konuşmasını dinlediğinize dair mimik ve sözcükler kullanın.

Anlamadıysanız: Muhatabınızın konuşmasında anlamadığınız bir bölüm varsa bunu sorun.

Topluluk önünde konuşmak: Heyecan duymanız doğal. Ama bu heyecan "güzel ve doğru" bir şeyler vermenin heyecanı olmalı. Konuşma öncesi "planlı" olmak durumundasınız.

Cazibe şaşırtır: Muhatabınız karşı cinsin ender bulunur bir örneği olabilir. Devreleriniz sakın karışmasın!... Onun fiziğine değil, düşüncelerine konsantre olun.

Toplantı yönetimi: Toplantıları, sizin stilinizi ortaya koyan bir disiplinle yönetin. Asla katı olmayın. İnsanların fikirlerini rahatça ortaya koymalarına izin verin.

Demek ki: Konuşma sonunda anladığınızdan emin olmak için muhatabınızın söylediklerini özetleyin.

Temkinlilik: Size bir olay ya da insan hakkında bilgi veren muhatabınızın nitelemeleri aşırıysa dikkatli olun.

Toplantı: Ekibinizle günde en az bir kere kısa ve öz bir toplantı yapın. Yeni fikirleri, önerileri gözden geçirin. Bu toplantılar takım ruhunun diri tutulmasına da katkıda bulunacaktır.

Yeni görüşler: Yeni görüşlere daima açık olun. Kendi görüşlerinizi hakim kılmaya çalışmayın. Toplantı sonunda yeni bir karar alındıysa elemanlarınıza bunun getirilerini açıklayın. (Yönetici veya lider, çağı daima bir adım önde takip edendir.)

Konuşma hakkında: Dinleyicilere, tekrara ve uzun cümlelere girmeden; konuşmanız hakkında ayrıntı vermeniz önemlidir.

Kısa ve öz: Eğer sizden başkaları da konuşacaksa, size ayrılan zamandan fazlasını kullanarak konuşmanızı uzatmayın, mümkünse daha önce bitirin.

Yazı mesafedir: Yazı en güçlü iletişim tekniğidir. Yazı dilinizin gücü, muhatabınızla yapacağınız yüz yüze görüşmenizi de etkiler.

Sağlam mantık: Mektup olsun, konuşma olsun; mantık düzeninin sağlamlığına dikkat edin.

Sunuş ve konuşmalarda: Eğer kendinizi çok iyi hissetmiyorsanız, yazılı metin kullanmayın. Ancak ne söyleyeceğinizi hatırlamanız bakımından kart kullanımı gerekli olabilir.

Mesaja özen: Yazınızı veya faksınızı düzenli bir şekilde yazın. Mektubunuzun hatasız ve düzenli olması muhatabınızı etkiler.

Yüz yüze, rü be rü, face to face:

Yüz yüze görüşmelere önem verin. Muhatabınız konuşurken sizi izlemekte zorluk çekiyorsa, onu küçük esprilerle uyandırmaya çalışın.

Telefon üç kere çalar: Telefonunuz gerek iş yerinde, gerek evde üç kereden fazla çaldırmayın. Konuştuğunuz kişiye dinlediğinizi hissettiren sözcükler kullanın (örnekler...)

Kelime dağarcığı: Bütün ilişkilerinizde etkili olmak ve yanlış anlaşılmamak için sözcük dağarcığınızı geliştirin, zenginleştirin.

Siz arıyorsanız: Arayan sizseniz, aramadan önce konuşacağınız konuyla ilgili başlıklar çıkarın ve konuşmanızı uzun tutmayın.
"Her şey, yerinde, zamanında ve dozunda olmalı"